NAV online számla adatszolgáltatás 2020 – Lépésről lépésre

NAV online számla regisztráció és számla adatszolgáltatás minden belföldi vállalkozás számára 2020 július 1-től kötelező. Azzal már mindenki tisztában van, hogy az adóalany köteles a termék értékesítéséről vagy a szolgáltatás nyújtásáról a termék beszerzője, illetve a szolgáltatás igénybevevője részére számlát kibocsátani.

2020 július 1-től minden kibocsátott számláról – amennyiben az belföldi adóalany részére történik – adatot kell szolgáltatni a NAV részére. Ahhoz azonban, hogy az adatszolgáltatás hiteles és ellenőrizhető legyen, minden vállalkozásnak el kell végeznie egy regisztrációt a NAV kapcsolat kialakítása érdekében.

Ezt a NAV online számla regisztrációt fogjuk most bemutatni, lépésről lépésre.

NAV online számla regisztráció folyamata röviden.

  • Az adatszolgáltatásra az adózó, az adózó törvényes képviselője vagy állandó meghatalmazottja regisztrálhat.
  • A regisztráció kezdetekor az oldal átirányítja a természetes személyt az ügyfélkapu bejelentkezési oldalára. Ügyfélkapus hozzáférés hiányában a regisztráció nem végezhető el.
  • Az ügyfélkapu a sikeres azonosítást követően ismételten az Online Számla felületére irányít, ahol meg kell adni a regisztráló személy adóazonosító jelét.
  • Ezt követi az adatszolgáltatásra kötelezett adózóra vonatkozó adatok, az adózó típusának (gazdálkodó szervezet vagy egyéni vállalkozó) és adószámának megadása.
  • Az adózót regisztráló természetes személy lesz az ún. „elsődleges felhasználó”.
  • Annak érdekében, hogy a kiállított számlák adatai emberi beavatkozás nélkül kerüljenek be a NAV rendszerébe, szükség van egy ún. „technikai felhasználó” regisztrálására is.
  • A technikai felhasználó regisztrálását követően állnak rendelkezésre azok az adatok, melyek az adózó számlázó programja és a NAV szervere közötti kommunikációhoz szükségesek (felhasználónév, jelszó, xml aláírókulcs, cserekulcs.)

NAV regisztráció – Lépésről lépésre

nav-online-szamla-adatszolgaltatas_111
1.
.
A NAV online számla regisztráció az alábbi linkre kattintva kezdhető meg:
.
https://onlineszamla.nav.gov.hu
.
Az oldal betöltödése után kattintson a felső sorban látható REGISZTRÁCIÓ gombra.
nav-online-szamla-adatszolgaltatas_112
2.
.
A kép alsó részén, zöld csíkban látható az alábbi szöveg, amelyre kattintani kell a továbblépéshez:
.
ADATSZOLGÁLTATÁSRA KÖTELEZETT ADÓZÓI REGISZTRÁCIÓ
nav-online-szamla-adatszolgaltatas_113
3.
.
Lépjen be az Ügyfélkapun!
nav-online-szamla-adatszolgaltatas_114
4.
.
Itt kell megadni a magánszemély (aki regisztrál és jogosult a céget képviselni) adóazonosító jelét.
nav-online-szamla-adatszolgaltatas_117
5.
.
A regisztráció típusának kiválasztása után meg kell adni a szervezet adószámát.
nav-online-szamla-adatszolgaltatas_06
6.
.
Helyes (és érvényes) adószám megadása után meg kell adni egy felhasználónevet, jelszót és a kapcsolattartási adatokat.
.
Ezáltal az elsődleges felhasználó már létrejött, de az adatszolgáltatáshoz kell még egy technikai felhasználó is.
.
A technikai felhasználót a kövekező kép alapján kell létrehozni.
nav-online-szamla-adatszolgaltatas_121
7.
.
Technikai felhasználó generálása után már rendelkezésünkre állnak a jelszavak és a kulcsok a NAV adatszolgáltatás teljesítéséhez.
szamlastart.hu - Online számlázó program
8. Az online számlázó
.

Végezetül pedig ingyenesen használhat egy online számázó programot az alábbi elérhetőségen:

www.szamlastart.hu

.

Ez a számlázó program automatikus kapcsolatban áll a NAV rendszerével. A biztonság miatt a vevők adatait a NAV rendszeréből nyeri, valamint a számlaadatokat azonnal és automatikusan a NAV részére kötelezően továbbítja.

Ezzel Ön minden gond nélkül, egyszerűen számlázhat!