Jelenléti ív – Így kell vezetni a jelenléti ívet 2020-ban

Az általánosan használt jelenléti ív elnevezés helyett inkább a munkaidő nyilvántartás lenne a megfelelő elnevezés. A Munka Törvénykönyve is az utóbbit használja, a jelenléti ív elnevezésről említést sem tesz. Amennyiben lehetséges, használjuk mi is az utóbbit, de a jelenléti ív elnevezés annyira elterjedt, hogy a használatától mi sem tekinthetünk el.

Hogyan kell vezetni a jelenléti ívet?

Az internetről letölthető jelenléti ívek formáját tekintve elég változatos a kép. A tartalma általában megfelelő, pontos kitöltéssel még talán elfogadható.

A munkaidő nyilvántartás vezetése csak akkor szabályszerű (a jogszabályoknak megfelelő) ha az tartalmazza a dolgozók rendes- és a rendkívüli munkaidejét, továbbá a készenlét és a szabadság időtartamát. Lényeges követelmény az is, hogy ez a munkaidő nyilvántartás naprakész legyen.

Mit jelent a munkaidő nyilvántartás naprakész vezetése?

A naprakészség azt jelenti, hogy bármely ellenőrzési időpontban a valós adatok álljanak rendelkezésre. Tehát bármikor megállapítható legyen, hogy az adott munkahelyen hány fő dolgozik, kik ők és mikor kezdték meg a munkát. Nem célszerű reggel kitölteni az egész nap adatait, mert egy esetleges ellenőrzés rögtön megállapítja a hibát.

Milyen jelenléti ívet kell vezetni?

Természetesen mindenki a saját igényének megfelelő és a helyi sajátosságokhoz alkalmazkodó munkaidő nyilvántartást vezessen vagy vezettessen.

Mi összeállítottunk egy munkaidő nyilvántartás mintát, amely A4 méretű lapokra nyomtatható, egy oldalon 4 fő dolgozó egész hónapra vonatkozó munkaidő adatait tartalmazza. Több dolgozó esetében természetesen több lapot kell nyomtatni.

Az alábbi minta naprakész kitöltésével és a munkahelyi vezető időnkénti aláírásával, a nyilvántartás tökéletesen megfelelő. Aki a szerkesztéssel nem szeretne sokat bajlódni, az alábbi oldalról letöltheti:

Jelenléti ív 2020 minta letöltés – ITT!